فلسفۀ زیر لحاف

فلسفۀ زیر لحاف مقاله 6 فصل اول , فلسفه آدم و حوا (خودشناسی جنسی)


اینهمه فیلسوف و دانشمند و روانشناس آمده و رفته اند ولی ھیچکس معمای رابطه جنسی

و راز زیرلحاف را در زمینه زندگی زناشوئی جداً مورد تحقیق و تفحص قرار نداد و این امر حیاتی

را که راز بقای بشر بر روی زمین و ھسته مدنیّت است در شأن اندیشه و علم ندید و جز به تمسخر و کنایه سخن بر زبان نراند .

بی تردید ازدواج جز به امر غریزه جنسی ممکن نمی شود و جز بواسطه ھمین غریزه استمرار نمی یابد و ھر گاه که این نیاز حیاتی که شدید ترین نیاز وجود انسان است دچار اختلال و عذاب شود خانواده ای بر آستانه فروپاشی قرار می گیرد .

به لحاظ شرع اسلام نیز اختلال و نابودی این رابطه بخودی خود دلیل لازم و کافی برای طلاق می باشد

زیرااستمرار چنین رابطه ای به کینه متقابل تا سر حد جنون و فساد وخیانت و زنا می انجامد و عاقبتی

نابود کننده است و غیر قابل جبران .

این واقعیت نیز بدیهی است که ھمه اختلافات روز مرۀ زناشویی و بھانه جوئی ھایی که ھیچ دلیل منطقی

ھم ندارد و خانواده را مبدل به جهنم می سازد و بسوی طلاق می کشاند علتی جز اختلال و نارضایتی در رابطه جنسی ندارد .

ھر گاه که این رابطه بطور متقابل رضایت بخش باشد ھمه مشکلات زندگی به سھولت و تفاھم قابل حل

می شود و بقول معروف سر نخ ھمه مسائل زیر لحاف است.

معمای مشھور به«عدم تفاھم» در رابطه زناشوئی ھم منشأ و علتی جز این ندارد و مابقی معلول است.

در واقع درب جهنم و بھشت زندگی زناشوئی از زیر لحاف گشوده می شود و عذاب زیر لحاف علت العلل

سایرعذابهاست و درست به ھمین دلیل است که تمکین جنسی زن واجب ترین وظیفه زن در امر زناشوئی

می باشد که بدون آن خواه ناخواه زناشوئی بسوی فروپاشی میرود .

تمکین جنسی از جانب زن فقط به معنای تسلیم جنسی در قبال شوھر نیست بلکه به معنای فراھم آوردن

جوی است که شوھر بتواند بر خورداری جنسی و عاطفی لازم را داشته باشد و چه بسا زنان مجسمه وار و

ھمچون جسدی عملاً تسلیم ھستند ولی چنین وضعی ھرگز پاسخگوی این رابطه نبوده است و این تنھا

وظیفه واجب زن در قبال مرد باعث شده که مرد ھم در قبال تأمین معیشت و رفاه و امنیت زن قانوناً و

شرعاً موظف باشد و این قاعده و قانون فطری و جهانی در امر زناشوئی است که اجتناب ناپذیر می باشد .


زن و شوھرھایی که این رابطه و نیاز ذاتی را بهایی نمیدھند و بلکه آنرا در شأن خود نمی دانند و به

اصطلاح عملی حیوانی و حتی شیطانی می پندارند دچار خود -فریبی عظیمی شده به صدھا عقده و

کینه وجنون و مرض مبتلا می شوند و این حاصل کبر و انکاری است که بشر کافر ومدرن امروز با آن

مواجه می باشد و حاصل این کفر انواع امراض عصبی و روانی و انحرافات و جنون جنسی است که

گاه به جنایت می انجامد .

زنای محصنه و خیانت از جمله نتایج این کفر و کبر است و کار به آنجا میرسد که ھر یک به شیوه ھایی

بسیار مکارانه دیگری را بسوی فسق و زنا میراند تا به اصطلاح کانون گرم خانواده حفظ بماند و آبروی

اجتماعی آنان هم در خطر نیفتد. اینان گناه زنا را کمتر از طلاق می دانند در حالیکه طلاق نیز ھمچون

ازدواج یک حق الھی و فطری است .

و چه بسا زن وشوھرھایی که بخاطر ترس از طلاق به دهها جنون و جنایت مبتلا شده اند و جز انتقام از ھمدیگر کاری ندارندوفرزندانشان ھم رنجورترین بچه ھاھستند و در آتش رابطه والدین می سوزند

در حالیکه تمام منت ادامه این جھنم زناشویی بر گردن بچه ھاست که : ما بخاطر بچه ھا ایثار میکنیم

و به ھمدیگر خیانت میکنیم و از ھم انتقام می ستانیم ولی جدانمی شویم !؟

مردی که با منت و یا به روش ھای حرام امرار معیشت می کند و نان به خانه می آورد و زنی که با

منت باشوھرش می خوابد و ھر بار نرخی بالاتر عرضه می کند عاقبتی جز این جھنم ندارد که برای

ھمدیگرجاکشی کنند و این عذاب آن وظیفه نشناسی و کفران است .

وبدینگونه است که زناشوئی به اصطلاح موفق امروزی منوط به داشتن فاسق است .

به این زناشوئی میگویند : زندگی دوستانه !؟

زنان افسرده و دیوانه و مردان معتاد و ھمجنس گرا از محصولات این به اصطلاح زندگی «دوستانه » می باشند ‌. ‌

بخش عمده ای از مفاسد اخلاقی و اجتماعی محصول این نوع زناشوئی کافرانه است .


✓ برگرفته از کتاب دائرةالمعارف عرفانی _ جلد اول
« اثر استاد علی اکبر خانجانی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*