ماده و معناي وجود
“وجود” ھمان خداوند است ولا غیر. که آن را به انسان محول نموده و او را جانشین خود ساخته است .
واما وجود حق تعالی در آدم و حوا تجلی گشته است که حوا تجلی ماده وجود است و آدم نیز تجلی معنایش.
و ھرگاه که این دو به اتحاد رسیدند ذات حق آشکار می شود و دین او زنده می گردد ھمانطور که دررابطه محمد(ص) با خدیجه و سپس در رابطه علی(ع) با فاطمه(ع) رخ نمود.
ھر کجا که دین زنده است آدم و حوائی به وحدت رسیده است.
⬅️برگرفته از کتاب دائرةالمعارف عرفانی_حلد اول _فصل اول _فلسفه آدم و حوا
«اثر استاد علی اکبر خانجانی»
ماده و معناي وجود
“وجود” ھمان خداوند است ولا غیر. که آن را به انسان محول نموده و او را جانشین خود ساخته است . واما وجود حق تعالی در آدم و حوا تجلی گشته است که حوا تجلی ماده وجود است و آدم نیز تجلی معنایش. و ھرگاه که این دو به اتحاد رسیدند ذات حق آشکار می شود و دین او زنده می گردد ھمانطور که دررابطه محمد(ص) با خدیجه و سپس در رابطه علی(ع) با فاطمه(ع) رخ نمود. ھر کجا که دین زنده است آدم و حوائی به وحدت رسیده است.