مالیخولیایی بنام مریدی کتاب خداشناسی ربوبی
62- معارف عرفانی تنها باقیمانده صاحب اعتبار جهانی در عرصه مذاهب آخرالزمان است.
معرفت عرفانی بعنوان تنها وجهی از معرفت دینی که از همه مذاهب روی زمین باقی مانده و
زنده است و وجه مشترک همه مذاهب و اقوام بشری نیز می باشد و لذا بایستی
عرفان عملی را همان دین واحده آخرالزمان دانست که بشریت را بر محور وجود امام آخرالزمان متحد و نجات می بخشد.
63- در واقع پیران طریقت در عصر ما، جوامع بشری را برای ظهور آخرالزمان مهیا می سازند و
عرفان عملی و مریدی و اطاعت بی چون و چرا از پیر تمرینی برای درک و دریافت ناجی آخرالزمان است.
64- آنکه پیر ندارد براستی کافر است یعنی شقی و دلمرده است، ابله است در تاریکی است
بی راه است گمشده است نسبت بخودش کور است.
مالیخولیایی بنام مریدی کتاب خداشناسی ربوبی تالیف استاد علی اکبر خانجانی
راه را از چاه نمی شناسد و حتی دست چپ و راست خود را در این بلوای غوغای اطلاعات
جعلی آخرالزمان تشخیص نمی دهد و بازیچه ای بی اراده در طوفان اخبار و بلایا و فقه هاست
و به هیچ چیزی اتکاء ندارد و در گرداب نا امنی در حال غرق شدن و دیوانه شدن است و لذا جز
مواد مخدر و داروهای مسکن و محرک و توهم زا و نسیان آور هیچ پناهگاه دیگری نمی یابد.
کسی که پیر ندارد مطلقا خود را درک نمی کند. در اعصار گذشته داشتن پیر و مراد عرفانی یک معنویت محسوب می شد
ولی امروزه تنها راه نجات است و حتی تنها راه ماندن و نابود نشدن است.
آنچه که به روایت از پیامبر و ائمه اطهار درباره لزوم حیاتی داشتن امام نقل شده است فقط امروزه به عنوان یک امر اورژانسی قابل درک است
نه فقط برای مسلمانان بلکه برای هر بشری. و عجب اینکه نیاز به مریدی کردن در جوامع پیشرفته لیبرال دموکراسی که قلمرو تجربه غایت
آزادی اراده فردی و بولهوسی جنون آمیز بوده شدیدتر احساس می شودتا جوامع جهان سوم.
زیرا آنان به نهایت خودپرستی رسیده و هلاک شده اند و دیگر امیدی به خود و اراده فردی
ندارند و این سرآغاز گرایش جبری بشر به اطاعت بی چون و چرا از امام زمان است.و اینست که امروزه
غرب قدر عرفان اسلامی را بیشتر از مسلمانان درک می کند و چه بسا زین بعد هم جهان سوم و شرق بایستی همچنان از غرب تقلید کند: عرفان غربی!و
بی تردید این عرفان یک عرفان التقاطی و سکولار و لامذهب است یعنی عقیم است و لذا مفاسدش بیشتر از فوایدش بوده است.
و ما امروزه در کشورمان شاهد گرایش نسل جوان به این عرفان عقیم و بیروح هستیم. و این بدلیل غفلت و خواب آلوده گی مراجع و علمای دینی ماست
که هنوز هم جز طرد و لعن عرفای ما رسالت دیگری برای خود قائل نیستند تحت عنوان دفاع
از اسلام ناب محمدی که البته جز ذهنشان هیچ عملی از اعراب ندارد که یک اسلام اعرابی بدون سکنه است.
کتاب خداشناسی ربوبی
استاد علی اکبر خانجانی
www.khanjany.org