۱۵۰- آن اندیشه ای که علی را مادرزاد امام و خلیفه خدا می داند همان مذهب علی اللهی است خواه ناخواه. این قاعده شامل سائر امامان و اوليای الهی هم می شود.
۱۵۲- امام حسن ع و حسین ع که هر دو در آن واحد امام بودند از یکسو و مسئله اسماعیل فرزند بزرگ امام صادق که دارای نص امامت بود و در حیات پدرش هم امام خوانده و معرفی می شد ولی امام موسی کاظم بر جایش نشست، حجت ديگری بر ادعای ماست که امامت امری مادرزادی و جبری و ذاتی نیست.
۱۵۳- این بزرگترین تهمت ناحق مشرکین به خداست که در قرآن مذکور است که «مشرکین می گویند اگر خدا می خواست ما هم هدایت می شدیم.» و بدان که هدایت شده الهی همان امام و مهدی است که نور هدایت مردم است. «اقتدا کنید به کسی که خدايش هدایت نموده است.» قرآن-