من خوبم زیرا دیگران بدند !
خود را خوب ولی دیگران را بد دیدن هنر نیست بلکه خود را بد دیدن و دیگران را خوب دیدن هنر است .
یکی از روشهای توجیه و تقدیس بدیهای خویشتن ، تقبیح و لعن کردن همان بدیها در دیگران است .
این همان فرافکنی زشتی های خویش به سمت دیگران است و از دیگران به عنوان دستمال کاغذی خود استفاده کردن است .
چنین نگرشی همواره در عطش تباهی دیگران است و متوجه نیست که خود نیز یکی از این دیگران و مبتلای به این تباهی است .
علی (ع) می فرماید : اگر عیبی در دیگران دیدی به خودت باز گرد و آن عیب را در خودت ببین و پاک کن .
واین یعنی آیینه بنمود چو نقش تو راست خود شکن آیینه شکستن خطاست .
ولی اکثریت مردمان روشی کاملاً معکوس به کار می گیرند یعنی عیب خود را در دیگران می بینند و با لعن کردنش گویی که آن عیب را از خود می زدایند .
بدیهای دیگران ما را زیبا نمی سازد واتفاقاً رسوا می کند و لذا در بدیها غرق می سازد و به بدی مفتخر می نماید .
این جهل عظیم فقط شامل عوام نیست بلکه خواص فرهنگ را هم مبتلا کرده است .
طرح بدیها و نقصان و جهل دیگران اثبات برتری و بهتری ما نمی شود .
ما به جای اینکه بگوییم که مثلاً دین ما اسلام ما و فرهنگ ملی ما اینست و برتری ها و عظمت خود را بیان و محقق کنیم به فحاشی سایر فرهنگها و مکاتب می پردازیم .
به جای اینکه دین و آیین خود را تبیین و تدوین کنیم دین و مکاتب دیگران را به لجن می کشیم و می پنداریم که این اثبات حقانیت ماست .
بجای نقد و نفی و لعن لیبرالیزم و ماتریالیزم بیاییم و مکتب خود را بیان کنیم .
متأسفانه چند دهه است که چنین روندی بر کل جهان روشنفکری دینی ماحاکم است .
متأسفانه ما مدتهاست که در عرصه لااله درجا زده ایم تا آنجا که در این عرصه پوچ و رسوا گشته ایم زیرا هرگز به الاالله نرسیده ایم .
انقلاب در فاز اول به معنای انفجار لااله است و چون به عرصه الاالله نمی رسد مبدّل به ضد انقلاب می شود .
این کل علّت بن بست های جامعه ما در دوران پس از انقلاب است و ماهنوز هم می خواهیم نان لااله را بخوریم .
لااله تبدیل به هویت نخواهد شد .
بدیهای دیگران باعث خوب شدن ما نخواهد شد .
اینگونه است که از بطن مرگ بر آمریکا ، زنده باد آمریکا رخ می نماید .
دانلود فایل صوتی مقاله من خوبم زیرا دیگران بدند