شهید جمال (کربلای هستی)

شهید جمال (کربلای هستی)

شهید جمال (کربلای هستی)  فصل پنجم کتاب مجموعه مقالات عرفانی 

بسم الله الشهيد

۱ – در قرآن آیه ای حیرت آور چند بار تکرار شده است که هنوز کسی متوجه راز آشکار این آیه نشده و لذا عمداً آنرا تحریف و تبدیل کرده اند حتی در ترجمه تحت اللفظی این آیه : ” خداوند بر هر چیزی در عالم هستی شهید است ” .
٢ – عجبا که لفظ ” شهید ” را ” شاهد ” گرفته اند حتی بزرگان تفسير و اساتید ادبیات عرب گوئی فرق بین شاهد و شهید را نمی دانند
۳- شهید شدن کمال شاهد بودن و شهادت دادن است. همانطور که مثلاً امام حسین (٤) قیام خود را با شهادت دادن بر ستم و کفر و شقاوت و فسق حکومت و نفاق و خود فروشی اعراب آغاز کرد و این شهادت در واقعه کربلا به کمال رسید و با شهید شدن حسین و یارانش بود که آن شهادت در نفس جامعه جاری شد یعنی حسین و یارانش در خون مردمان وارد شدند و آن شهادت وارد بر نفوس مردم شد و همه مردم بر آنهمه ستم و پلیدی خودشان شاهد گردیدند و این همان مقام بخود – آنی و خودآگاهی مردم است بیان دیگرش اینست که همه مردم حسینی شدند حسین در نفوس مردم به مقام شاهد رسید و اینست
شهید .
۴- به همین دلیل بود که کل امت و دولت عصر حسین در مدت کمتر از نیم قرن قتل عام شدند یعنی بدست خودشان کشته شدند. یعنی حسین در نفوس آنان حضور یافت و آنان را بر خودشان شاهد و عاقبت بر خودشان شهید ساخت.

۵- خداوند نیز بر هر چیزی در جهان هستی و بر کل آن آنقدر شاهد است که در نفس و جان و ماهیت و ذات جهان جاری است یعنی شهید است . و لذا کل عالم هستی شهید در خداست همانطور که خدا شهید بر آنهاست.

۶_این شهادت خدا در جهان همان موجودیت جهان است موجودیت جهان محصول شهادت خداست بر جهان و در جهان .

۷_و اینست که علی (ع) می فرماید که خداوند در هر چیزی هست ولی خود آن چیز نیست و بر هر چیزی هست ولی غیر آن چیز هم نیست. این همان معنای این آیه است که خداوند اول و آخر و ظاهر و باطن هر چیزی است و نیز حائل و واصل چیزهاست. پس چیزیت هر چیزی همان شهید بودن خداست بر آن چیز.
۸- به بیان دیگر ” هستی شهادت خداست و ایثار اوست از خودش .
۹- عالم هستی مظهر ایثار صفات خداست و انسان هم مظهر ذات اوست. یعنی انسان محل شهادت ذات اوست و جهان هم محل شهادت صفات اوست.
۱۰-پس کائنات ، مشهد خداست .
۱۱_عالم هستی صحرای کربلای الله است. . و اینست معنای ارحم الراحمینی او .
۱۲ -و آنگاه در این مشهد هستی میگوید: آیا کسی هست که مرا یاری دهد !
۱۳ -مگر قرآن نخوانده اید یاری کنید مرا تا یاری کنم شما را .
۱۴- در حقیقت عالم هستی مظهر جمال شهید شده خداوند ارحم الراحمین است .
۱۵- پس کیست که یاریش دهد تا این جمال شهید شده بار دگر احیاء گردد. همانطور که حسین احیا کرد و لذا زينب دید آن جمال احیاء شده را که بخدا جز جمال جميل او ندیدم !
۱۶- آیا مفهوم شد؟ آیا میدانید که سر کیست که بر تن شماست؟ آیا دانستید که جهان هستی چیست ؟ آیا دانستید که چه هستید ؟ وجود انسان صحرای کربلای شهادت الله است .
۱۷- پس یکبار دیگر آن کلام امام را هجی و فهم کنیم که همه ماهها محرم است، همه روزها عاشورا است و همه جا کربلاست. این سرها که بر تن هاست سر کیست ؟ آیا مفهوم شد ؟

فصل پنجم (شهید جمال)  کربلای هستی

کتاب مجموعه مقالات عرفانی
استاد علی اکبر خانجانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*