علی شناسی

علی شناسی 

از کتاب مذهب اصالت عشق جلد نهم اثر استاد علی اکبر خانجانی

۱۵۵- در کتاب «جامع الاسرار» به نقل از رسول خدا آمده است «آیا درباره علی شك می کنی او در جسم كسانی که ولایت او را پذیرا می شوند می تابد و ظهور می کند.» اين همان ظهور علیین است از وجود هر يك از شیعیان لایق که خداوند دلشان را به ایمان آزموده باشد تا ولایت علی را در عصر خود برپا دارند جدای انمه معصومین در دوره غیبت امام زمان.

۱۵۶- «هر کس تکرار و رجعت مکرر مرا از قبل و بعد از این انکار کند بر ما مرتد شده است و هر که بر ما مرتد شود بر خداوند مرتد شده است.» خطبه افتخار- «من كسی هستم که بهر شکل و صورتی که خدا بخواهد بیرون می آیم.» علی ع. و این امر به تصدیق و اطاعت از علیین در دوران غیبت امام زمان است که همان عارفان واصل می باشند که همواره در طول تاریخ مورد طرد و ارتداد اکثر علمای رسمی بودند و یا حداکثر مسکوت گذاشته شدند.

۱۵۷- آیا براستی قبل از علی ابن ابیطالب جهان وجود نداشته است که علی خود را پدید آورنده زمین و آسمانها مي خواند. این پاسخ به کل سرّ ولایت و امامت است.

۱۵۸- این بدان که به تعداد امامان و علیین، جهان از نو آفریده می شود و جهانی دگر پدید می آید و انسانی برتر. « آیا آنکس که می آفریند و آنکس که نمی آفریند و خود آفریده می شود یکسان هستند.» قرآن- مسلماً منظور از خاطرنشان کردن تفاوت بین خدا و خلق نیست همانطور که تفاوت بین مرده و زنده هم مکرراً گوشزد شده است که تفاوت دو نوع انسان است انسان آفریننده و انسان آفریده شده. انسان زنده و انسان مرده که هر دو بر روی زمین راه می روند. همچنین است انسان هادی و انسان هدایت شده (مهدی).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*