نور علی نور علی نور

 نور علی نور
نور علی نور

از کتاب مذهب اصالت عشق جلد نهم اثر استاد علی اکبر خانجانی

۱۸۳- در کتاب جامع الاسرار به نقل از رسول اکرم آمده است که «درباره علی ع شك نکنید… علی در جسم افرادی که ولایت او را قبول دارند می تابد او امید هر يك از اوليای خدا و نهایت آرزوی برگزیدگان است…» اين همان بیان نوری بودن علی و امامان است و به تبع آن شيعيانی که از وجود علی ‏ اين نور را می یابند. اين همان معنای نور و نور علی نور و نور علی نور علی نور است و بدان که اين نور هر چه که از منشأً اصلی آن يعنی خدا دورتر می شود و تجلی اش مکرر می گرد کریم تر و نابتر و بالغ تر می شود و نه بعکس. همانطور که نور خدا از وجود مخلوقش علی ع قابل دسترس تر است و کریم تر است. يعنی همانطور که نور خدا در علی٬ کاملتر است در علیین عرصه غیبت باز هم کاملتر و عریانتر و کریم تر است. همانطور که علی در خطبه اش همه کرامات خودش را به شیعیان مخلص خودش هم نسبت می دهد. و اين معنای کمال نعمت خدا در اسلام است که در قرآن مذکور است. همانطور که ختم نبوت منجر به نعمتی برتر و کاملتر شد که امامت است و غیبت امام هم منجر به نعمتی برتر از ظهور امام گردید که وجود علیین است که شیعیان مخلص علی می باشند و آن عارفان واصل می باشند در آخرالزمان. و اینان همانهائی هستند که مقامشان در نزد خدا برتر از انبيای سلف است بقول رسول اکرم ص. این راز عشق است و حق فراق در دوره غیبت امام. اینان همان شیعیانی هستند که علی ع درنهج البلاغه در وصف کرامت و علم ومحبت و فراقشان می گرید و آرزوی دیدارشان را دارد که جمله ظهور نور او در عرصه غیبت و شقاوت آخرالزمان هستند که دین داری مثل حمل آتش بر کف دست است بقول رسول اکرم ص.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*