ذكر «يا من هو»

ذکر‌ (روش شناسی قرآن در خلق جدید انسان) اثر استاد علی اکبر خانجانی

۲۱۸- به همين دليل است كه مجموعه آثارم كه حاصل ذكر عرصه فراق بعد از وصال است دو مرحله كلی دارد كه مرحله اوّل معرفی اسماء و صفات الهی در عالم ارض و انسان می باشد و مرحله دومش تسبيح و تنزيه اين اسماء و صفات می باشد كه غايتش ظهور هو از وجود انسان است كه آن وجود امام مطلق است كه از غايت عشق الهی رخ می نمايد. درست به همين دليل مجموعه آثار بنده به رساله عظيم «مذهب اصالت عشق» منتهی شد كه جلد آخرش ظهور امام زمان است كه مظهر هويت خداست كه پس از اين مجموعه مذكور دو رساله علی نامه و مهدی نامه پديد آمدند.

۲۱۹- اينست كه غايت ذكر ذاكران به ذكر «يا من هو» می رسد كه در حقيقت ذكر ظهور امام است كه امام يا از وجود خود ذاكر و يا از غير او رخ می نمايد كه اگر از وجود خودش رخ نمايد او از اقطاب است و زبان ناطق امام صامت. ولی اگر امام را در بيرون از خود بيابد از ياران و اوليای امام می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*